پیش نویس قانونی سختگیرانه در مجلس انگلیس، باید به مشکل وجود فضای غرب وحشی در محیط آنلاین بپردازیم

به گزارش وبلاگ املاکیا، یک کمیته پارلمانی بریتانیا امروز گزارش خود را در خصوص پیش نویس قانون سختگیرانه خدمات اینترنتی منتشر کرد.

پیش نویس قانونی سختگیرانه در مجلس انگلیس، باید به مشکل وجود فضای غرب وحشی در محیط آنلاین بپردازیم

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ املاکیا به نقل از تک کرانچ، کمیته مذکور مجموعه ای از توصیه ها را برای تشدید بیشتر سختگیری ها به منظور مقابله با محتوای غیرقانونی ارائه نموده است.این کمیته تقریباً نیمی از سال را صرف آنالیز دقیق طرح بحث برانگیز دولت برای تنظیم خدمات اینترنتی با استفاده از چارچوبی متمرکز برای حفظ ایمنی بچه ها نموده است.

دولت انگلیس دو ماه فرصت دارد تا به گزارش کمیته مذکور پاسخ دهد. این کمیته به طور گسترده از فشار دولت برای اجرای قوانینی حمایت نموده که هدف از وضع آنها مسئول نگه داشتن غول های فناوری در قبال محتوایی است که منتشر می نمایند و به وسیله آن کسب عایدی می نمایند.

در بخشی از بیانیه این کمیته آمده است: کمیته مجلس بریتانیا به اتفاق آرا به این نتیجه رسیده که باید به مشکل وجود فضای غرب وحشی در محیط آنلاین بپردازیم. هر آنچه که در فضای آفلاین غیرقانونی است، باید در فضای آنلاین نیز هدف قانون گذاری باشد. فقدان مقررات آنلاین بسیاری از افراد را در معرض سوء استفاده، کلاهبرداری، خشونت و در بعضی موارد حتی از دست دادن زندگی قرار داده است.

کمیته توصیه هایی را برای افزودن جرایم بیشتری به جرائم موجود در لایحه ایمنی آنلاین ارائه نموده و بر طبق قانون به آفکام اختیار می دهد تا حداقل استانداردهای ایمنی را برای خدماتی که در فضای آنلاین ارائه می شوند معین کند، و در صورت کم کاری شرکت های فناوری علیه آنها اقدام کند. بر همین اساس امکان خود تنظیمی برای شرکت های فناوری های بزرگ به خاتمه رسیده است و آنها به وضوح مسئول خدماتی هستند که طراحی نموده اند و از آنها سود می برند، و باید در قبال تصمیم هایی که می گیرند جوابگو باشند.

بر اساس این قانون تازه، سایت های هرزه نگاری در انگلیس باید تضمین نمایند که بچه ها به محتوای آنها دسترسی پیدا نمی نمایند و شرکت های فناوری و پلتفرم های مشهور نیز باید با محتوای نفرت پراکن و نژادپرستانه مقابله نمایند. حداکثر جریمه شرکت های فناوری در صورت تخلف معادل ده درصد عایدی سالانه یا 18 میلیون پوند اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "پیش نویس قانونی سختگیرانه در مجلس انگلیس، باید به مشکل وجود فضای غرب وحشی در محیط آنلاین بپردازیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش نویس قانونی سختگیرانه در مجلس انگلیس، باید به مشکل وجود فضای غرب وحشی در محیط آنلاین بپردازیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید