مسابقات چوگو قهرمانی کشور در شیراز شروع شد

به گزارش وبلاگ املاکیا، رئیس هیئت ورزش های همگانی استان فارس شنبه 27 آذر در مراسم افتتاحیه این مسابقات، گفت: این هیئت برای دومین سال میزبانی مسابقات چوگو، به عنوان یک ورزش اصیل ایرانی و سنتی، را عهده دار است.

مسابقات چوگو قهرمانی کشور در شیراز شروع شد

سیروس پاک فطرت با قدردانی از همراهی های سازمان ها و دوایر دولتی و خصوصی همکار در برگزاری این دوره از رقابت های چوگو، گفت: در این دوره از مسابقات 11 تیم از استان های کشور و تیم های الف و ب شهرستان آباده به نمایندگی از استان فارس حضور دارند.

رئیس کمیته اجرایی مسابقات چوگو قهرمانی کشور با بیان اینکه این دوره از مسابقات به یاد شهدای استان فارس و 313 شهید مربی کشور برگزار می گردد، کفا مسابقات چوگو قهرمانی کشور به صورت همزمان در دو زمین در حال برگزاری است و عصر فردا یکشنبه 28 آذرماه 1400 با معرفی تیم های اول تا سوم و بعلاوه تیم اخلاق سرانجام می یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز با قدردانی از فدراسیون ورزش های همگانی، انجمن چوگو و هیئت ورزش های همگانی استان فارس در برگزاری مسابقات کشور چوگو در شیراز، گفت: خوشبختانه به همت دولت به لحاظ شرایط کرونا، در شرایط مناسبی قرار داریم و در شرایط موجود باید به ورزش همگانی به عنوان احتیاج جامعه توجه ویژه گردد.

عباس حاجی زاده با بیان اینکه فارس آماده برگزاری برنامه های ورزشی با هدف ایجاد و تقویت نشاط و امید در جامعه است، گفت: در شرایط کرونایی بیش از هفت هزار کلیپ با موضوع ورزش در خانه تهیه شد که این موضوع نشان از اهمیت توجه به ورزش دارد و نباید اجازه دهیم جامعه بیش از پیش دچار افسردگی و کم تحرکی گردد.

رئیس انجمن چوگو فدراسیون ورزش های همگانی نیز با بیان اینکه این ورزش نشان تمدنی دارد و رقابت های کشوری آن در شهری برگزار می گردد که دارای قدمتی کهن است، اضافه نمود: بیش از 150 ورزشکار با یکدیگر در سه گروه به رقابت می پردازند و هر تیم سه تا پنج بازی دارند تا به مرحله نهایی مسابقات برسند.

رجب پور خواهان توجه بیشتر به فرهنگ سازی بازی های اصیل ایرانی از جمله چوگو شد و اضافه نمود: برای اینکه بازی های سنتی و باستانیان ایران بمانند، وظیفه داریم به عنوان ایرانی برای عمومی شدن این ورزش بیش از پیش کوشش گردد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس نیز گفت: این دانشگاه همیشه میزبانی از رویدادهای ورزشی را در برنامه قرار داده و با ظرفیت های موجود ورزشی در این دانشگاه آماده میزبانی از مسابقات مختلف استانی و ملی است.

نادر امیدوار بعلاوه با اشاره به انعقاد تفاهمنامه ای با هیئت ورزش های همگانی فارس، گفت: حمایت از برنامه های ورزشی و پرداختن به بعد جسمانی همیشه یکی از اولویت های دانشگاه فنی و حرفه ای بوده و این مهم همیشه مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مسابقات چوگو قهرمانی کشور در شیراز شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقات چوگو قهرمانی کشور در شیراز شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید