واکنش توییتر به ممنوعیت فعالیت ترامپ

به گزارش وبلاگ املاکیا، مدیر اجرایی توییتر به ممنوعیت فعالیت ترامپ واکنش نشان داد.

واکنش توییتر به ممنوعیت فعالیت ترامپ

به نقل از پایگاه خبری ان پی آر، جک دورسی در 13 پیغام توییتری گفت، توییت های ترامپ که موجب آسیب آفلاین شد، این شرکت را بر آن داشت تا رئیس جمهوری آمریکا را از توییتر بیرون کند.

توییتر بعد از حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا در ششم ژانویه، فعالیت او را در توییتر منع کرد. این شرکت یک الگوی رفتاری را مورد سرزنش قرار داد که به طور مکرر قوانین آنها را نقض نموده بود. فیسبوک و اسنپ چت هم رویه مشابهی را در پیش گرفته و حساب های ترامپ را مسدود کردند. یوتیوب هم دست کم برای یک هفته حساب کاربری ترامپ را به حالت تعلیق درآورد.

مدیر اجرایی توییتر همچنین تاکید نمود که اینترنت نباید از سوی فرد یا شرکتی کنترل گردد. این اولین بار است که مدیر اجرایی توییتر علنا درباره حذف ترامپ از این پلتفورم صحبت می نماید. او در رشته توییت هایش نوشت، یک جایگزین غیر متمرکز مثل ارز دیجیتال بیت کوین، بهترین گزینه برای یک اینترنت آزاد و باز است.

جک دورسی به مدل بیت کوین به عنوان نمونه ای اشاره نمود که یک فناوری بنیادی اینترنت را نشان می دهد که از سوی فرد یا نهادی تحت کنترل یا نفوذ نیست. او گفت: این چیزی است که اینترنت می خواهد باشد و به مرور زمان، بخش زیادتری از آن اینطور خواهد شد.

او نوشت: من از ممنوع کردن فعالیت ترامپ در توییتر شادی ننموده و احساس غرور نمی کنم. همینطور از اینکه چه شد که به اینجا رسیدیم. پس از یک هشدار آشکار درباره اینکه ما چنین اقدامی صورت خواهیم داد، این تصمیم را با اطلاعاتی که از تهدیدها علیه ایمنی فیزیکی در داخل و خارج از توییتر داشتیم، انجام دادیم. آیا این درست بود؟ توانایی شرکت ها برای بستن حساب کاربران با هدف اصلی و ایده آل اینترنت باز مطابقت ندارد.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "واکنش توییتر به ممنوعیت فعالیت ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش توییتر به ممنوعیت فعالیت ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید