واشنگتن تحریم هایی را علیه میانمار اعمال می نماید

به گزارش وبلاگ املاکیا، بلومبرگ در گزارش امروز (چهارشنبه) خود خاطرنشان کرد دولت جدید آمریکا تحت ریاست جمهوری جو بایدن میخواهد تحریم هایی علیه میانمار وضع کند.

واشنگتن تحریم هایی را علیه میانمار اعمال می نماید

به گزارش وبلاگ املاکیا، منبعی مطلع به بلومبرگ گفت: دلیل این تحریم ها علیه بعضی مقامات فعلی و سابق میانمار، از سوی دولت بایدن، فعالیت آن ها در کودتای کنونی اعلام شده است.

در این تحریم بعضی نهاد های مرتبط با کودتای اخیر هدف قرار خواهند گرفت. جن ساکی سخنگوی کاخ سفید، اعلام نمود جو بایدن ساعت 13 به وقت محلی (نیویورک) سخنرانی درباره میانمار خواهد داشت.

سخنگوی کاخ سفید در این باره به وبلاگ املاکیا گفت: آمریکا در حال مشورت با متحدان و شرکایش است تا گام ها و فشار علیه این کشور را مشخص کند. بایدن درباره مواضع اتخاذ شده علیه میانمار در سخنرانی امروز خود توضیحات بیشتری خواهد داد.

به تازگی ارتش میانمار قدرت را در کودتایی علیه دولت این کشور و آنگ سان سوچی رهبر حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی، به دست گرفت.

به دنبال این کودتا، آنگ سان سوچی به همراه شماری دیگر از مقامات سیاسی بازداشت شدند.

پس از اعلام این خبر، ارتش میانمار در اطلاعیه ای شرایط اضطراری اعلام نمود و اداره کشور را به مدت یک سال در دست گرفت. بنابر اعلام ارتش میانمار، قدرت به مین آنگ هلینگ فرمانده کل ارتش منتقل شده است.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری آنگ سان سوچی در آبان ماه توانسته بود با کسب 83 درصد از آرا در انتخابات مجلسی به پیروزی برسد.

ارتش میانمار برگزارکنندگان انتخابات را به تقلب متهم نموده و خواهان تعویق گشایش دوره جدید مجلس شده بود.

منبع: فرارو

به "واشنگتن تحریم هایی را علیه میانمار اعمال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن تحریم هایی را علیه میانمار اعمال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید