خبرنگاران هزاران الجزایری در اعتراض به شرایط سیاسی و مالی تظاهرات کردند

به گزارش وبلاگ املاکیا، تهران - خبرنگاران - هزاران نفر در الجزایر روز آدینه با برگزاری تظاهراتی به شرایط سیاسی و مالی این کشور اعتراض کردند.

خبرنگاران هزاران الجزایری در اعتراض به شرایط سیاسی و مالی تظاهرات کردند

به گزارش وبلاگ املاکیا از القدس العربی، هزاران نفر در شهرهای مختلف الجزایر از جمله پایتخت خواهان تغییرات اساسی در ساختار سیاسی این کشور شدند.

معترضان در میدان مرکزی الجزیره پایتخت الجزایر، با سردادن شعارهایی مخالفت خود را با برگزاری انتخابات زودهنگام مجلسی اعلام و خواهان انجام تغییرات اساسی در قدرت شدند.

پیش تر عبدالمجید تبون رییس جمهور الجزایر گفته بود: انتخابات مجلسی 12 ژوئن (22 خرداد) برگزار خواهد شد.

رییس جمهوری الجزایر ماه گذشته دستور انحلال مجلس این کشور و برگزاری انتخابات زودهنگام را داده بود.

الجزایر که از هفته های گذشته صحنه تظاهرات مردمی علیه سیاست های دولت حاکم و برای برکناری مقامات دولت سابق است با وجود بعضی اصلاحات ظاهری رییس جمهوری، همچنان بر مدار تنش و ناآرامی واقع شده است.

تبون رییس جمهوری الجزایر شامگاه 30 بهمن/ 19 فوریه دستور انحلال مجلس و برگزاری انتخابات زود هنگام مجلسی در این کشور را داد. او در یک سخنرانی که به صورت مستقیم از رسانه های الجزایر پخش شد، اعلام کرد: تصمیم به انحلال مجلس گرفته و به سمت انتخاباتی که عاری از فساد باشد و درهای آن به روی جوانان باز گردد قدم بر می داریم.

او وعده داد که حداکثر تا 48 ساعت آینده تغییر در کابینه دولت انجام خواهد شد؛ تبون گفت که این تغییر شامل بخش هایی می گردد که در آنها عملکردها ضعیف بوده است.

تبون 75 ساله پس از کناره گیری عبدالعزیز بوتفلیقه در پی اعتراض های مردمی، در انتخاباتی که برای نخستین بار در طول تاریخ دوران ریاست جمهوری الجزایر بدون حضور رئیس جمهوری مستقر برگزار گردید، قدرت را در این کشور به دست گرفت. او در زمان ریاست جمهوری بوتفلیقه از ماه می 2017 تا پیروزی در انتخابات 2019، نخست وزیری را برعهده داشت.

از آن موقع تا به امروز الجزایر شاهد بعضی ناآرامی ها در پی اعتراض های مردمی به سیاست های دولت و ناکارآمدی بعضی ارکان دولت این کشور بود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هزاران الجزایری در اعتراض به شرایط سیاسی و مالی تظاهرات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هزاران الجزایری در اعتراض به شرایط سیاسی و مالی تظاهرات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید