اعلام شرایط وخیم شیوع کرونا در سقز

به گزارش وبلاگ املاکیا، فرماندار ویژه سقز با اشاره به اینکه آمار مبتلایان در این شهرستان افزایش یافته است، گفت: شرایط از لحاظ شیوع کرونا وخیم است بنابراین مردم باید به هشدارهای ستاد مقابله با کرونا توجه جدی نمایند.

اعلام شرایط وخیم شیوع کرونا در سقز

به گزارش وبلاگ املاکیا کامیل کریمیان روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بدلیل اوج گیری دوباره ویروس کرونا در شهرستان، مصوباتی در ستاد برای قطع زنجیره انتقال این ویروس اتخاذ کردیم.

وی به تصمیمات جدید اشاره نمود و افزود: برای اینکه از انتقال کرونا به شکل گسترده جلوگیری کنیم، حضور مردم و برگزاری تجمعات در مراکز تفریحی، پارک ها و همچنین مراسم در آرامستان ها ممنوع است.

کریمیان با بیان اینکه نظارت بر فعالیت اصناف و بازار تشدید می گردد، تاکید نمود: بازرسان اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت بازدید مداوم از مجتمع های تجاری برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند و ضدعفونی این اماکن را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه رعایت نکات بهداشتی و توجه به دستورالعمل ها از سوی همگان بسیار لازم است، از شهروندان خواست در زمان حضور در اماکن عمومی حتما از ماسک استفاده نمایند.

فرماندار ویژه سقز افزود: مراکز بهداشتی درمانی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در محلات را تشدید نمایند تا همه مردم با خطرات عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و ابتلای به کرونا آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه فراوری ماسک ارزان برای در دسترس قرار دریافت عموم، مورد توجه جدی اداره صنعت، معدن و تجارت باشد، گفت: شهروندان برای شناخت از شرایط شیوع بیماری، نسبت به دانلود اپلیکیشن ماسک بر روی گوشی تلفن همراه خود اقدام نمایند.

سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 22 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 238 بیمار جدید مبتلا به کووید-19 در کشور شناسایی شد که 688 مورد آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید-19 در کشور به 180 هزار و 156 نفر رسید.

در طول 24 ساعت گذشته، 78 بیمار کووید-19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هشت هزار و 584 نفر رسید.

تا به امروز142 هزار و 663 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

2728 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

تا به امروز یک میلیون و 173 هزار و 208 آزمایش تشخیص کووید-19 در کشور اجرا شده است.

استان های خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه، کردستان و کرمان در شرایط هشدار یا قرمز قرار دارند.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "اعلام شرایط وخیم شیوع کرونا در سقز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط وخیم شیوع کرونا در سقز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید