استفاده از داروهای ضد انعقادی در درمان بیماران کرونایی

به گزارش وبلاگ املاکیا، خبرنگاران/خراسان رضوی شواهد زیادی وجود دارد که ابتلا به بیماری کووید-19 موجب ایجاد لخته در رگ های خونی بیماران می گردد به همین دلیل محققان استفاده از داروهای ضد انعقادی در بیماران مبتلا به کووید-19 را توصیه می نمایند.

استفاده از داروهای ضد انعقادی در درمان بیماران کرونایی

به گزارش هلث نیوز، محقق این تحقیق، دکتر والنتین فاستر، پزشک بیمارستان مونت سینای Mount Sinai نیویورک گفت: باید از داروهای ضد انعقادی در بیماران مبتلا به کووید-19 بخش اورژانس استفاده کرد تا موجب بهبودی آنان گردد.

گروه وی دریافتند، خطر استفاده از رقیق نماینده ها در بیماران تحت درمان با این روش بسیار پایین است، بااین وجود هر فرد باید ازنظر خطر استفاده از داروی ضدانعقادی موردبررسی قرار گیرد.

طی هفته های گذشته پزشکان از ایجاد لخته های خطرناک و خطر سکته مغزی در بیماران مبتلا به کووید-19 خبر دادند. تحقیقات اخیر دانشکده پزشکی آیکان (Icahn) در مونت سینای نیز نشان داد که تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کووید-19بستری شده دارای میزان بالایی لخته های خونی هستند که به طور بالقوه زندگی آنان را تهدید می نماید.

پزشکان سیستم بهداشت و درمان مونت سینای در شهر نیویورک نیز در 28 آوریل در مجله پزشکی نیو انگلند از پنج بیمار با چنین موردی خبر دادند. این بیماران 33 تا 49 ساله بودند که دچار سکته مغزی شدند.

به گزارش واشنگتن پست، دو سیستم عظیم پزشکی دیگر یعنی بیمارستان های دانشگاه توماس جفرسون در فیلادلفیا و مرکز پزشکی NYU Langone نیویورک نیز سکته مرتبط با کووید-19 در مبتلایان را اعلام کردند.

دکتر کارلوس دل ریو استاد بیماری های عفونی در دانشگاه اموری آتلانتا گفت: لخته شدن مرتبط با کووید-19به حدی واضح است که برای افراد مراجعه نماینده به بیمارستان به عنوان بخشی از درمان کووید-19 باید تجویز گردد.

گروه فاستر نتایج 2800فرد بیمار مبتلا به کووید-19 را که در پنج بیمارستان مونت سینای نیویورک بستری بودند را موردمطالعه قراردادند.

از بین این بیماران 28 درصد دوز کامل رقیق نماینده خون دریافت کردند، مقداری که معمولا برای افرادی که لخته خون دارند یا مشکوک به لخته شدن خون هستند، تجویز می گردد.

محققان اظهار کردند: درمان با رقیق نماینده های خون با بهبود بیماران مبتلا به کووید-19 در داخل و خارج از بخش مراقبت های ویژه همراه بود.

محققان گزارش کردند: تقریبا 63 درصد از بیمارانی که از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می کردند و داروی ضد انعقادی دریافت نکردند، جان باختند، این رقم در خصوص بیماران با درمان رقیق نماینده خون 29 درصد بود. همچنین بیماران متصل به دستگاه تنفس مصنوعی که داروی رقیق نماینده خون دریافت ننموده بودند، بعد از 9 روز و بیمارانی که رقیق نماینده استفاده نموده بودند، بعد از 21 روز جان باختند.

از بین تمام بیمارانی که فوت کردند، افرادی که داروی ضد انعقاد خون دریافت کردند به طور متوسط بعد از 21 روز در بیمارستان درگذشتند، درحالی که کسانی که ضد انعقاد خون دریافت نکردند، بعد از میانگین 14 روز در بیمارستان جان باختند.

بر اساس نتایج منتشرشده در نشریه آمریکایی Cardiology تفاوت معناداری بین بیمارانی که رقیق نماینده خون دریافت یا دریافت نکردند، مشاهده شده بود.

فاستر گفت: نتایج این تحقیق نشان می دهد، ضد انعقاد نماینده های خوراکی، زیرپوستی یا داخل وریدی نقش مهمی در مراقبت از بیماران مبتلا به کووید-19دارند و ممکن است از وقایع کشنده احتمالی مرتبط با کرونا ازجمله حمله قلبی، سکته مغزی و آمبولی ریوی (لخته در ریه ها) جلوگیری نمایند.

دکتر واریندر سینگ، مدیر بخش قلب و عروق در لنوکس هیل که در این تحقیق شرکت ننموده بود، گفت: در حال حاضر، بیمارستان لنوکس هیل نیویورک از ضد انعقاد خون در بیماران بستری شده در معرض خطر بالای ترومبوز استفاده می نماید.

سینگ گفت: این مطالعه اولین تحقیقی است که فواید داروهای ضد انعقادی را در بیماران حاد تایید می نماید و هنوز به آزمایش های عظیمتری برای تایید نتیجه گیری در این مورد و بهترین راه حل ضد انعقادی احتیاج داریم.

دکتر میچل وینبرگ کاردیولوژی بیمارستان دانشگاه استاتن آیلند گفت: با توجه به شواهد ثابت شده مبنی بر اینکه کووید-19باعث لخته شدن خون می گردد، این نگرانی وجود دارد که در این بیماران چه زمانی و به چه میزان از رقیق نماینده های خون استفاده گردد.

وینبرگ تاکید نمود: استفاده روزانه از رقیق نماینده خون در این بیماران هنوز بحث برانگیز است.

وی در ادامه اضافه کرد: هنوز باید موارد زیادی در رابطه با ترومبوز در بیماران مبتلا به کووید-19 فراگیریم و در حال حاضر فقط موارد سطحی را موردبررسی قراردادیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استفاده از داروهای ضد انعقادی در درمان بیماران کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از داروهای ضد انعقادی در درمان بیماران کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید